Young People Living

Van visie naar succesvol woonconcept

De nieuwe generatie is klaar voor de toekomst. Aan ambities geen gebrek! Bij Young People Living zijn ze ervan overtuigd dat jongvolwassenen de middelgrote woonplaatsen levendig en vitaal houden. Maar dan moet je er wel tegen een betaalbare prijs kunnen wonen. Samen met anderen, op een fijne en veilige plek midden in de samenleving. Young People Living maakt dit mogelijk.

 

Inspireren en faciliteren

Strategy | Concept | Design | Video | Interior | Storytelling

Hoe voorkomen we dat jongvolwassenen wegtrekken uit middelgrote woonplaatsen? Een ideaal thuis is meer dan alleen een dak boven je hoofd. Young People Living wil bijdragen aan de persoonlijke ontwikkeling van jongvolwassenen. Daarom creëren ze woonplekken waar deze doelgroep zichzelf kan zijn en waar ze worden geïnspireerd en gefaciliteerd in hun eigen ontwikkeling.

De pijlers van het concept

De pijlers van het concept

Het fundament van het concept bestaat uit drie elementen die samen komen en elkaar versterken, namelijk: jongvolwassenen, de omgeving en een betere wereld. Als de jongvolwassenen in de middelgrote woonplaatsen blijven wonen en bijdragen aan een groenere wereld, dan is deze visie in praktijk gebracht en geslaagd. 

Terug naar de kern

Terug naar de kern

Hoe breng je deze elementen samen tot één beeldmerk? Door helemaal in te zoomen op de kern. De levensaders (wat drijft jou, wat maakt jouw leven tot wat het is, wat stroomt er doorheen), de bladnerf (leven van de natuur, groene wereld, natuur) en de wegen van de plaats (welke afslag neem je, waar woon je, waar voel je je veilig). De overeenkomsten zijn samengevoegd in een interessant lijnenspel dat als basis fungeert voor het beeldmerk.

1920x0/ypl_afbeelding_2_1920x900_1.jpg
Kleurgebruik

Kleurgebruik

Om visueel op één lijn te komen met de boodschap en het beeldmerk is er voor een passend kleurenpalet gekozen. Roze staat symbool voor de huid en maakt een directe koppeling naar de jongvolwassenen. Groen staat voor natuur, milieu en omgeving. De kleur blauw heeft een verbinding met de wereld en YPL consultancy.  

Stay, connect & live better
 

Stay, connect & live better

Een betere wereld begint bij jezelf. Het zorgen voor de mensen en wereld om je heen is daarbij erg belangrijk. Ook een fijne leefomgeving speelt mee, waar je jezelf kunt zijn en waar je je veilig voelt. De pay-off is tot stand gekomen door middel van een brainstorm met YPL in onze creative studio en met krachtige kernwoorden die vanuit de doelgroep zelf komen. 

1000x1000/blok_links_ypl_rgb.jpg
1000x1000/blok_rechts_ypl_rgb.jpg
1920x0/ypl_afbeelding_1920x900_1.jpg
Ontwerp website
 

Ontwerp website

De jonge doelgroep is veelal online te vinden. Om de jongvolwassenen optimaal te kunnen bedienen en bereiken is er gekozen voor een website die perfect aansluit bij deze doelgroep. Via deze site kunnen zij zich laten informeren, inspireren en inschrijven. Achter deze website zit nog een extra groene gedachte. Het uitdragen van de boodschap via online platformen past namelijk bij de groene gedachte om de natuur en het milieu niet onnodig te belasten.

1920x0/muur_ypl_1920x1080_1.jpg
Verhaal achter & over Young People Living
 

Verhaal achter & over Young People Living

Om het verhaal van Young People Living goed uit te kunnen leggen is er een serie prachtige video’s opgenomen en gemonteerd. Hierin zijn de verschillende betrokken partijen aan het woord, zoals de projectontwikkelaar, de jongvolwassenen en wijzelf. De verhalen achter Young People Living brengen het concept verder tot leven. Bovenaan de pagina kun je één van deze verhalen bekijken. 

Interesse?

Mitchell vertelt je er graag nog veel meer over! Neem contact op via mitchell@ifthen.nl of 088 0238 700.