Kalliste

De rebranding van Kalliste 2.0

Unieke woonwensen in vervulling laten gaan, daar is onafhankelijk woon- en gebiedsontwikkelaar Kalliste Woningbouwontwikkeling al jarenlang erg sterk in. Dat doen ze met een bijzonder oog voor kwaliteit en vanuit de filosofie dat woonontwikkeling meer is dan het metselen van stenen of monteren van hout. Het draait om dat wonen thuiskomen wordt, want ieder individu is uniek en dan moet een woning dat ook zijn. Persoonlijke relaties en participatie vormen een eerste bouwsteen voor ontwikkelen. 

Met de tijd mee
 

Met de tijd mee

De woonbehoefte in ons koude kikkerlandje is sterk veranderd. Kalliste heeft goed ingespeeld op deze veranderingen. Door alle interne en externe ontwikkelingen stelde de directie ons de vraag of de merkidentiteit nog wel paste bij de organisatie en werkwijze. Vol enthousiasme gingen we aan de slag met Kalliste 2.0. 

Hét verhaal van, door en over Kalliste

Hét verhaal van, door en over Kalliste

Om tot een overtuigend merkverhaal te komen dompelden we ons volledig onder in de wondere wereld van woon- en gebiedsontwikkeling. We gingen terug naar de kern en formuleerden een krachtigere why, how, what. Ook de missie, visie en woonconcepten kregen een make-over. Met als resultaat: het échte verhaal van, door en over Kalliste, gebundeld in een brand passport. 

Een eigentijds jasje

Een eigentijds jasje

Bij een sterk merk hoort ook een krachtig logo. Met nog steeds een herkenbare basis, maar allemaal nét wat gelikter. Het logo is opgebouwd uit perfecte vormen. En daar zit nog een extra betekenis achter, die weer perfect aansluit bij Kalliste’s kern. Namelijk: betrouwbaarheid en vertrouwen (vierkant), vriendelijkheid en toegankelijkheid (cirkel) en evenwicht, stabiliteit en groei (driehoek). 

1920x0/sfeerafbeelding_kalliste_case.jpg
Een verfrissende tone of voice

Een verfrissende tone of voice

Bij tekstschrijven gaat het niet per se over wat je zegt, maar hoé je dat zegt. De teksten zijn daarom zorgvuldig afgestemd op de doelgroepen. Om consistentie te behouden - ook voor teksten die Kalliste zelf schrijft - is er een persoonlijke tone of voice guide beschikbaar. Geen strenge regels, maar praktische handvaten voor of tijdens het schrijven.

Een krachtige visuele identiteit
 

Een krachtige visuele identiteit

Storytelling en mooi design gaan hand in hand. De huisstijl is zo bedacht dat hij onderscheidend en uniek is en naadloos aansluit bij kern van Kalliste. Dit alles is vastgelegd in een brand guide. Een organisch document, waarin het gebruik en de richtlijnen van de visuele identiteit worden toegelicht. 

Doelgroepen gericht aanspreken

Doelgroepen gericht aanspreken

Hoewel de webteksten geschreven zijn voor meerdere doelgroepen, past Kalliste ook gerichtere communicatie toe. Waaronder bij specifieke projecten. Daarom zijn er twee verschillende pay-offs inzetbaar. Bij B2B ligt de focus namelijk op gebiedsontwikkeling en bij B2C op wonen.

Online zichtbaarheid
 

Online zichtbaarheid

Frisse teksten, energiek design en merkbeleving komen samen op de nieuwe website van Kalliste.nl. Het is een afspiegeling geworden van wat Kalliste wil uitstralen en zorgt voor een professionele en positieve eerste indruk bij (potentiële) partners en bewoners.

Helder en gebruiksvriendelijk

Helder en gebruiksvriendelijk

De navigatiestructuur van de website is helder vormgegeven. Zo vinden bezoekers snel de juiste weg naar interessante informatie. Om het geheel nog gebruiksvriendelijker te maken worden de woonconcepten uitgelicht met een duidelijke categorienaam en opvallende kleur.

Social media
 

Social media

Socialmediaberichten zijn kleine visitekaartjes voor een bedrijf en een snelle manier om je doelgroep te bereiken. Om een sterke indruk te maken op de diverse kanalen is een nieuwe lijn templates vormgegeven, die naadloos aansluiten bij de nieuwe huisstijl. Professioneel en stijlvol!

Elementen en iconen op maat

Elementen en iconen op maat

Soms is tekst alleen niet voldoende om iets helder uit te leggen. Daarvoor zetten we grafische elementen en iconen in. Bovendien dragen ze ook bij aan continuïteit en duidelijkheid. Je vindt ze terug op zowel online als offline uitingen. 

Altijd in ontwikkeling
 

Altijd in ontwikkeling

Werken aan een sterke identiteit is een continuproces. Er is een stevige fundering aangelegd. Samen ontwikkelen en creëren we door, zodat Kalliste ‘top of mind’ blijft bij de doelgroep.

Interesse?

Mark vertelt je er graag nog veel meer over! Neem contact op via mark@ifthen.nl of 088 0238 700.