Brasserie Ome Jan

De verwachtingen overtreffen

Je vindt Brasserie Ome Jan in het gezellige Brabantse Oisterwijk. Gelegen in een groene oase, tegen een prachtig beschut ven met windstil, glad water. De brasserie staat voor gastvrijheid, kwaliteit en puurheid. Je waant je er even helemaal los van alledaagse beslommeringen om te kunnen genieten van een feestelijke brunch of diner met familie, gezellig met vrienden of romantisch tafelen met z’n twee. 

Vergroten naamsbekendheid en toeloop gasten
 

Vergroten naamsbekendheid en toeloop gasten

Strategy | Marketing | Design | Video | Photography | Copywriting | Signing | Social media

Brasserie Ome Jan is gevestigd op een prachtige groene plek, waardoor het iets verder van het centrum ligt dan de gemiddelde horecagelegenheid. Belangrijk dus om de naamsbekendheid en de toeloop van het aantal gasten te vergroten. Dat hebben we gedaan door het merk zo duidelijk mogelijk neer te zetten, zowel intern als richting de buitenwereld.  

1920x0/doodles_1920x900px.jpg
Herkenbare huisstijl

Herkenbare huisstijl

We hebben de brasserie een herkenbare visuele identiteit gegeven. Er is gekozen voor een prachtige groene huisstijlkleur die past bij het interieur en bij de kernwaarden. Groen staat namelijk voor natuur, verse producten, rust en vertrouwen. Daarnaast is gekozen voor verschillende uniek getekende icoontjes die overal terugkomen, zoals op de menukaart, signings, social media en offline-elementen. 

Ontwerp website
 

Ontwerp website

Bij een nieuwe huisstijl hoort natuurlijk ook een bijpassende nieuwe website. Op verzoek een site die sfeervol, simpel en overzichtelijk is en waar niet veel tekst op staat. En met een reden, Ome Jan wil namelijk de verwachtingen van zijn gasten overtreffen door niet te veel van het restaurant bloot te geven en tegelijkertijd wel de zintuigen prikkelen om het restaurant te bezoeken. 

1000x1000/bloklinks_1080x1080px.jpg
1000x1000/blokrechts_1080x1080px.jpg
Vindbaarheid online
 

Vindbaarheid online

Om een groter bereik en naamsbekendheid te genereren hebben we een Facebookpagina aangemaakt. Dit is, op verzoek van de Brasserie, het enige kanaal dat gebruikt wordt voor promotie, nieuws en overige uitingen. We ontzorgen Ome Jan volledig op gebied van Facebook. We verzorgen alle teksten, beelden en online campagnes. 

Fotografie
 

Fotografie

What you see is what you get. Alles wat je op de website, social media en offline uitingen ziet is gefotografeerd zoals het écht is. Sterker nog, bijna alle foto’s van de gerechten zijn gemaakt met borden die daarna uitgeserveerd worden naar de gasten. Ifthen legt dit zo mooi, puur en smakelijk mogelijk vast. Daarom zie je bij Ome Jan geen fancy filters, maar maken we gebruik van natuurlijke kleuren. 

Offline uitingen

Offline uitingen

Naast de menukaart heeft ifthen ook talloze uitingen bedacht en ontworpen voor offline gebruik, waar de mooie groene huisstijl en stijlvolle getekende icoontjes in terug komen. We hebben onder andere giftcards, notitieblokken, posters, interieurwanden, gebakspapier en placemats voor high tea ontworpen. 

Signing

Signing

Signing beïnvloed in grote mate de manier waarop de doelgroep een merk kent en herkent. Daarom hebben we de huisstijl van Ome Jan overal zo helder mogelijk teruggebracht op onder andere de gereserveerd bordjes op tafel, de krijtborden voor de deur en de wanden in de keuken. Bij de brasserie draait het om de details, alles moet kloppen, van het chocolaatje én koekje bij de koffie tot de wijnglazen met eigen logo. 

1920x0/menukaart_1920x900px.jpg
Mond-tot-mond-reclame

Mond-tot-mond-reclame

 

Ifthen heeft in de beginfase bijgedragen aan de naamsbekendheid, maar het beste reclamemiddel van allemaal is toch wel mond-tot-mond-reclame. In de omgeving staat de brasserie inmiddels goed aangeschreven. Het product is zo goed dat het zichzelf weer promoot, waardoor gasten de weg naar Ome Jan goed blijven vinden. 

Interesse?

Mitchell Laurentzen vertelt je er graag nog veel meer over! Neem contact op via mitchell@ifthen.nl of 088 0238 700.